Ülkem de AŞK

25.02.2012 tarihinde Genel kategorisine eklenmiş, Kişi Okumuş ve 4 Yorum Yapılmış.

Ülkem de Aşk…

Ülkemizde artık sanal paylaşım sitelerinin daha popüler olmasıyla birlikte, dikkatimi çeken bir şey var;  Bizim memlekette herkes aşık abi!!!  Ama niye ya, herkeste ki bu  “dağları delerim” Ferhat !! havası da neyin nesi! Yani bir düşününün  daha 14 yaşında ki çocuklardan başlıyor, 70 li yaşlara kadar…. Tmm belli bi yaştan sonra anlarım aşık olursun ( ki bence o da aşk diil mantık çerçevesi dahilinde saygı, sevgi bağı ve karşılıklı ihtiyaç duyma)  ama daha 14 yaşında ya aşkın tam olarak ne olduğunu bile anlayabilecek, kavrayabilecek yaşta değilken bu romantizme olan özentilik niye!!!

Bence ülkemizde “AŞK” kavramı çok yanlış algılanmakta… Aşk dediğin şey bizlere göre ; “Ben onun için gerekirse canımı veririm” olayından ibaret, bu bir ölçüt müdür sizce? Yada canımızı verebileceğimiz herkese aşık mıyızdır? Hepimiz sevmek ve aşık olmak kavramlarını sanırım biraz karıştırıyoruz. Mesela ben ailemi severim, arkadaşlarımı severim yada bazı öğretmenlerimi gerçekten çok severim lâkin hiç birine aşık değilim. Ama tabi kimseyi “ seviyorum ” diyor diye yargılamıyorum burada, benim anlatmak istediğim aşkın artık sokaktaki rajondan ibaret olduğu…  Görüyüroz işte bazen, herkesin çevresinde vardır mutlaka, adam o kadar çok seviyor ki, Sevdiği için kolunu, gövdesini kesiyo biçiyo… Vay anasını arkadaş ne aşklar var ya!!!

Kimseyi  yadırgamıyorum ama “ Aşk” gibi bir bağın ülkem insanları tarafından bu kadar basite indirgenmesi biraz da zoruma gitmiyor değil. Kızlar filmlerde ki yaşayışlara özenerek erkeklere kök söktürme çabası içerindeler falan, Aşk sadece romantizmden mi ibaret yada erkekler, erkekler kadınlardan aşağı kalmaz bu konuda. Erkeklerde de   “AŞK” kelimesi izlediğimiz dizilerde ki oyuncular gibi böyle ağır, delikanlı, daha da doğrusu tabir-i caizse “o benim namusum “ mantığıyla yaşamaktan ibaret, niye bu özentilik abi, kişiliklerimizi kaybetmeye mi başlıyoruz…

Daha aşık olmayı bile beceremezken ne den bu  kadar çok aşık var bizim ülkemizde acaba? Sebebi  bence gayet açık : “ Çünkü ülkecek en iyi yaptığımız şeydir aşık olmak “   hatta gençlik çağlarımız da yapabildiğimiz tek şeydir. Şimdi problem kimlerde acaba gençlerde mi  yoksa  gençleri  gerçek bir  aşka hasret bırakan, bizleri tüm yeni şeylere aç bırakan ve her zaman sanki elbise alırken önem verdiğimiz moda kavramı gibi belirli kalıplara sokan ve bizlere biçilen rolleri, gençlere biçilen “AŞIK!!!” ceketini giydiren toplum mu?

Yazar Hakkında

Yazar : Kaan Çimen

Yazar Hakkında : Herkesin sadece gürültü kirliliği yaptığı zamanlarda sadece parmakları konuşturmak en iyisidir..

Yazarın Tüm Yazıları İçin Tıklayınız

Yorumlar
İsminiz
E-Posta Adresiniz
Yorumunuz

Mehmet Emre Baş
25 Şubat 2012 - 22:24

Ben de katılıyorum aşk kavramına. Neden hep bunları düşünüyoruz başka şeyler üretmemek/üretememek için mi? Peki ilahi aşktan bahseden var mı? Biliyoruz ama şimdi içimden gelmiyor diyoruz işte bunları muhakeme yapmak laızm.

crazycellat
27 Şubat 2012 - 23:54

Güzel bir konuya değinmişsin kardeşim.Düşüncelerin çok iyi. Sana katılıyorum lakin çok fazla imla hatası var.Saygılar.

gökhan deniz
28 Şubat 2012 - 00:11

Yazın süper olmuş ama AŞK ta yaş yoktur bence yani ben şu yaşa gelince aşık olacam diyemezsin zaten tanımı olsaydı şimdi aşk yerine kısaca tanımını yazardın veya bu yazıyı yazmana bile gerek kalmazdı. Bu konu çok derin be yiğen gelde bir gün başbaşa dertleşelim 😀 o zaman daha ayrıntılı bir şekilde bol bol konuşuruz yüreğine sağlık :))

Kaan Çimen
28 Şubat 2012 - 00:17

Yeni yeni yazmaya başlıyorum sayısal bir öğrenci olarak imla ve noktalama ile aram hiç iyi olmadı.:)Ama kendimi geliştirebilmem konusunda eleştirileriniz benim için altın niteliğindedir. Bundan sonraki yazılarımda daha dikkatli olucam bu konuda, teşekkürler.

Üç Artı Bir Tv
  • Twitter@aksiyazar

  • FriendFeed@aksiyazar

  • instagram@aksiyazar

  • Son Yapılan Yorumlar

    Ayakkabı Seçerken Nelere Dikkat Etmeli için beşevler çilingir diyorki;

    topuklu ayakkabı giyemiyorum ...nasıl giyebilirim

    Contorium Bilmecesi için Burak diyorki;

    Mondros değil Honduras

    Türkçe'nin Zenginliği için ege diyorki;

    İngilizcedeki son ek sayisi 678 Turkcedeki 100 İngilizcedeki on ek sayisi 1000in ustunde Turkcede yok Perfect zamanlarinin turkce karsiligi y